vrijdag 5 oktober 2012

Elfenmeditatie

Graag wil ik jullie mijn meditatie oefening die ik met mijn 2 jarige dochter gedaan heb delen. Ik heb haar op schoot genomen en samen hebben wij de meditatie gedaan. Ze vond deze meditatie zo leuk dat ze hem drie keer achter elkaar wilde doen. Zelf heb ik meegedaan dus mijn ogen waren dicht en mijn handen waren open naast mijn schoot. Ze bleef op schoot zitten maar deed haar ogen weer open. Dit heb ik laten gaan en was zowel voor mij als haarzelf niet storend. Toen ik éénmaal besloot te kijken wat zij deed zag ik dat zij naar mijn mond keek. Wanneer jou kind dit besluit te doen, laat het gebeuren. Het kan niet het juiste moment zijn of dat het stilzitten erbij teveel is. Voor ons is het al oefenen, oefenen, oefenen dus wanneer je kind het ook niet in één keer goed doet, bedenk dan dat jij zelf ook die weg hebt afgelegd.

Ik wens jullie een goede reis! Laat je weten hoe de reis verlopen is?



Oogjes dicht en drie keer diep inademen door de neus en uitademen door de mond. Plotseling staan je in het bos. Wat is het hier mooi en je ziet een grote oude boom bij het water staan. Bij die boom staat een elfje. Hij zwaait naar je! Wat leuk dat je er bent (naam kind). Kijk maar goed om je heen want het is hier erg fijn en mooi. Je kunt hier heerlijk zwemmen. (Naam kind) doet de kleren uit en stapt het water in. Je gaat heerlijk zwemmen en maakt een duik in het water als een dolfijn. Je voelt dat dit speciaal water is. Het is genezend water, je voelt je sterk, je voelt je mooi, je voelt dat je er mag zijn.
Je ziet ineens een waterval en je durft eronder te staan. Je haren worden nat, je ogen, je vind het helemaal niet erg, je voelt dat het goed is en geniet.
Achter de waterval is een plek die helemaal groen is. Je ziet er groene bloemen, het gras en een heerlijk bed van mos. Je gaat er even op liggen en haalt weer drie keer diep aan. In door je neus en uit door de mond. Ook dit is een speciale plek je hij helpt je te genezen van je verkoudheid, van je snottebellen (naar eigen inzicht aanpassen), je voelt dat deze plek je kracht geeft.
Je staat weer op en gaat door de waterval heen. Je duikt nog even heerlijk rond als een dolfijn en springt in het water. Het is weer tijd om terug naar mama (of wie de meditatie begeleid) te gaan. Uit het water gekomen zie je het elfje weer staan. Hij heeft een handdoek in zijn handen en helpt je afdrogen. Het elfje helpt je met aankleden. Vond je het fijn? vraagt het elfje en je antwoordt ja ik vond het hier heel fijn. Dank je wel! Je mag altijd bij mij terugkomen lieve (naam kind). Tot zienssss


Geen opmerkingen:

Een reactie posten