vrijdag 23 november 2012

3e oogchakra

Het 3e oog is een thema wat veel mensen aanspreekt wanneer zij actief bezig zijn in spiritualiteit, intuïtie, helderziendheid en goddelijke liefde. Deze hoort bij de zesde chakra en bevindt zich op het voorhoofd. De kleur indigo is geassocieerd met het 3e oog.
Belangrijk advies is om jezelf eerst goed te aarden alvorens actief aan de slag te gaan met het openen van je 3e oog chakra. Veel mensen nemen dit advies niet ter harte en kunnen dan figuurlijk gaan 'zweven'. Ik ga hier later nog in op bij het overactief zijn van dit chakra.

Allereerst wil ik wat meer schrijven over hoe jij zelf kunt merken dat deze chakra in balans is. De balans blijkt uit goed contact met jouw spirituele geleide gids, geen moeite met visualisaties en meditaties. Jouw intuitie is goed ontwikkeld en jij weet deze moeiteloos te volgen. Zoals je leest zijn dit behoorlijk wat punten waar de meesten van ons dagelijks nog mee worstelen. Zeker wanneer je niet goed geaard bent en bij een gebrekkig functioneren van de wortelchakra heb je een gebrek aan zelfvertrouwen, hetgeen jij juist nodig hebt bij inzetten van intuïtie en herlziendheid.

Ik zal ook een aantal eigenschappen die bij deze chakra naar voren komen opsommen; intuitie, innerlijk weten, paranormale genezing, telepathie. Ik vind het best wat! Wanneer ik naar mijzelf kijk, is mijn 3e oog chakra nog niet zolang geleden pas beter tot zijn recht gekomen sinds ik beter geaard d.w.z. door het aarden van mijn wortelchakra. De elementen had ik allemaal in mijn bezit, echter door slechte doorstroming kon ik moeilijker in contact komen met mijn innerlijke wijsheid die in mijn ziel opgeslagen is. Mijn gebrek aan zelfvertrouwen was veroorzaakt was door een gebrekkig functioneren van mijn wortelchakra. Het in balans zijn van jouw chakra's is helemaal niet zo eenvoudig als het lijkt!
 
Als je iemand tegenkomt die erg overtuigd is van zijn eigen spirituele ontwikkeling kan het best zo zijn dat deze persoon een overactief 3e oog chakra heeft. Hierdoor is deze persoon dan te zweverig en dus onvoldoende geaard. Deze mensen komen veelal autoritair en arrogant over! Het mag dus allemaal een beetje minder!!
Mensen zonder binding met spirituele zaken, overmatig geaard zijn en het moeilijk vinden om in contact te komen met hun innerlijke wijsheid (die nog opgeslagen ligt in de ziel) hebben een 3e oog chakra dat onderactief is.


Ook deze chakra heeft een verbinding met fysieke klachten! Deze klachten bevinden zich ook rond het hoofd te weten; oorpijn, oogproblemen, nachtmerries en vertekende realiteitszin.
 
Hieronder een geleide meditatie van Tony Samara, duurt 15min, engelstalig. Hij begeleidt je om te mediteren op dit chakra. Zorg wel dat je eerst geaard bent! Dit kun je dagelijks oefenen doen d.m.v. een aardingsoefening.



Namasthé

Leonieke Paalvast
Praktijk De Verrijking

Geen opmerkingen:

Een reactie posten